Dinsdag 27 februari

28 februari 2018 - Puerto Plata, Dominicaanse Republiek

Goedenavond allemaal

Eerst het goede nieuws. De koffer is terecht. Alle andere gasten hebben hun koffers nog niet. Vandaag konden we lopend het schip af. Je shiipcard wordt bij het verlaten en terugkomen gescand. Ook je tas gaat door de scanner, niets wordt aan het toeval overgelaten. We hebben een fikse regenbui over ons heen gehad. Kort maar hevig en het koelde niet af. Weer lekker aan het strand gelegen en de winkeltjes bezocht. Gewoon relaxen. Vanavond is het gala- avond. Leuk om te zien wat iedereen aan heeft. Vanavond treedt er een komediant op. De band speelt ook weer. Als je wilt kun je ook een film kijken of naar klassieke muziek luisteren. Genoeg te doen dus. Eerst lekker eten. Onze eigen kelner Sony heeft speciaal rib eye voor Joost geregeld. Hij kende onze namen al na een avond. Erg leuk.
Iedere dag drinken we cappuccino in het Dutch Café. Daar werken Nederlandse mensen. Je kunt er erwtensoep, pannenkoeken, Bossche bollen en kaas eten. Ze maken filter koffie en serveren het in Delft blauw servies.
We zitten nu op het balkon. Het is 18.15 uur en het schip is aa. Het vertrekken.
Vanavond kunnen we kennismaken met de kapitein. Een Nederlander. We gaan kijken of we hem te spreken krijgen. Misschien kan Joost dan de brug bezoeken.

Welterusten allemaal.
Tot morgen.