Donderdag 1 maart zeedag

Hallo allemaal,

Vandaag zijn we de hele dag op zee. Het is bewolkt. Het lijkt er op alsof we regen krijgen. De te.peratuur is aangenaam. We hebben een kijkje genomen in de keuken. Ongelooflijk groot. Ze verwerken 1000 hoofdgerechten in 40 minuten. Iedereen heeft zijn eigen taak en doet iedere dag hetzelfde om alles gestructureerd te laten verlopen. Er is genoeg voedsel aan boord voor 10 dagen. Er worden ongeveer 10000 eieren per dag gebruikt. Iedere dag eten wij in het restaurant op dek 3. We hebben een vaste tafel en kelner. We kunnen kiezen uit verschillende voor-, hoofd- en nagerechten. Het gaat altijd goed. Het verloopt allemaal zeer gestructureerd.
Voor zondag hebben wij gereserveerd in restaurant Tamarind. Een Aziatisch restaurant op dek 10. Zag er goed uit. Vertel ik zondag meer over. Na de rondleiding heb ik een workshop Tapas gevolgd. Er werden 3 verschillende recepten gedemonstreerd. Garnalen in knoflook, aardappeltortilla en Sangria. Via een scherm konden we alles goed volgen. Leuk en interessant om te zien.
Het is bijna 12 uur. Zitten op het balkon.
In de verte zie je de regen aankomen.
Lunchen gaan we op dek 9, Lido market, is zelfbediening. Je kunt hier alles eten. Sushi, fish and chips, soep wokken, zelf samengestelde salade, verse broodjes met beleg, ardappelpuree, rijst en zo kan ik nog wel even doorgaan. Vanmiddag om 14.00 uur krijgen we info van de kapitein en hotel director. We krijgen een kijkje achter de s hermen.
Uitleg gekregen over hoe het werkt op de brug. Alles is ultramodern en zeer veilig. Machinekamer over het volledige schip. Zo schoon dat je er van de vloer kunt eten. Verder inzicht gekregen in de was. Er worden deze cruise 70.000 handdoeken verwerkt. Vooral interessant om te horen hoe er met personeel wordt omgegaan. Ze hebben verschillende koks uit verschillende landen in dienst die koken voor het personeel. Er zijn een of tweepersoonshutten voor het personeel met eigen wc en badkamer. Voordat een personeelslid aan boord komt hebben ze een training gevolgd.
Vandaag om 15.15 uur was er high tea. Met zoete en hartige hapjes. Een live band speelde leuke dansmuziek. Afgesproken dat we samen op dansles gaan, zodat we op een volgende cruise ook kunnen dansen.
We hebben geen regen gehad. Nu weer zonnig met een lekker briesje. Morgenvroeg komen we aan in Kralendijk rond 8.00 uur. Bij jullie 13.00 uur.

Groetjes,
Sonja en Joost

1. Bianca:
    1 maart 2018
    Als er maar structuur is, dan loopt t gesmeerd he. Nou klinkt allemaal geweldig, en eten komen jullie niks te kort, geloof ik he. 😋

Hier vandaag was t koud, gevoelstemperatuur was -15 graden vandaag, door een ijzig koude wind.

Dus dat lekkere briesje, en dan t zonnetje, neem maar snel mee.

Leuk om jullie op deze manier te kunnen volgen,
    Veel plezier morgen aan land!

Groetjes, enne, die danslessen, die kom ik filmen trouwens 😂😉xxx
  2. Katja De Vries:
    1 maart 2018
    Wat leuk om weer te lezen wat jullie allemaal zien, horen en meemaken!
    Ik geloof dat je er gelijk een studiereis van maakt ofniet Sonja ;)
    Hier is het steeeeeeenkoud! Niet te geloven :o Geniet dus maar van jullie heerlijke weertje!
    Voor nu, welterusten! Ik kijk uit naar jullie volgende verhaal :)
    XXX
  3. Karin:
    2 maart 2018
    Iedere dag weer kijk of er weer wat op jullie blog staat. Leuk om te lezen wat jullie allemaal doen en zien.
    Stuur nog eens wat foto’s mee altijd leuk om je nog een beter beeld te vormen
    GENIET NOG EVEN HET IS SNEL WEER VOORBIJ BRENG JE WEL DE ZON EN TEMPERATUUR MEE VANDAAR